Uszkodzenia transportowe powłoki lakierowej

Kupując nowy samochód, klient nie zadaje sobie zapewne pytania, ile różnego rodzaju poprawek wykonanych zostało w fabryce zanim jego wymarzony pojazd trafił do dealera, a następnie do salonu samochodowego. Kupuje przecież samochód fabrycznie nowy, bez napraw warsztatowych. To o jakich naprawach w tym przypadku można mówić?

Zgodnie z przepisami prawa polskiego, klient przed nabyciem nowego samochodu powinien być poinformowany o wszystkich naprawach przedsprzedażnych nadwozia. Chodzi tu o naprawę uszkodzeń powstałych na placu postojowym lub celnym oraz wszelkiego rodzaju uszkodzenia powstałe podczas transportu: morskiego, kolejowego czy samochodowego. Do najczęstszych mocnych uszkodzeń transportowych należy zaliczyć otarcia zderzaków (fot. 1) i uszkodzenia płyty podłogowej (fot. 2). Są to uszkodzenia tak głębokie, że dochodzą do lakieru bazowego lub aż do podkładu czy blachy. Te do lakieru bazowego w miejscach mniej widocznych mogą być naprawione bez lakierowania, tylko techniką zaprawkową. Natomiast uszkodzenia głębokie muszą być naprawione technologią lakierowania, jak również technologią blacharską, gdy są to wszelkiego rodzaju wgniecenia z uszkodzoną powłoką lakierową. Ale są także drobne uszkodzenia tylko lakieru nawierzchniowego, a szczególnie lakieru bezbarwnego, które nie wymagają naprawy blacharsko-lakierniczej i zarazem zgłaszania tego faktu klientowi przed sprzedażą. Do takich uszkodzeń zaliczane są także drobne wgniecenia blach nadwozia bez uszkodzenia powłoki lakierowej. Do ich usunięcia stosowane są techniki typu SMART. Nie są one zaliczane do napraw nadwozia, tylko do kosmetycznej poprawy jego wyglądu. W przypadku napraw SMART nie ma ingerencji w strukturę fabrycznego wykonania pojazdu. Nie ma klepania i prostowania blach, nie ma szlifowania powłoki lakierowej i jej odnawiania lakierami renowacyjnymi.

...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet