Płyn chłodniczy to ważna część układu chłodzenia

Jak wiadomo, na poprawne działanie układu chłodzenia mają wpływ nie tylko systemowe rozwiązania techniczne, czyli sama jego budowa, ale także płyny eksploatacyjne. Wysoka jakość tych produktów gwarantuje bowiem bezawaryjną pracę całego układu, a co się z tym bezpośrednio wiąże, także i silnika. Dodatkowo, płyny są składową zabezpieczającą układ przed korozją. W jakiej technologii powinien być zatem produkowany jeden z najważniejszych komponentów układu chłodzenia i jakie dodatki zawierać?

Do najważniejszych zadań płynów chłodzących bez wątpienia zaliczyć trzeba: utrzymywanie odpowiedniego poziomu temperatury pracy silnika, wymianę ciepła oraz zabezpieczanie całego układu przed korozją. Producenci stale rozwijają technologię produkcji, a także skład i dodatki samych produktów, które pozwolą zapewnić maksymalną bezawaryjność. Udowodniono bowiem, że awaria układu chłodzenia, zaraz po uszkodzeniu ogumienia i felg jest najczęstszą przyczyną problemów na drodze. Obecnie na rynku znaleźć można trzy rodzaje płynów chłodniczych. Wszystkie posiadają właściwości antykorozyjne, różnią się jednak technologią wytwarzania i składnikami:

IAT – (Inorganic Additive Technology) oparte na technologii dodatków związków nieorganicznych
Są to głównie krzemiany i azotyny, które działają synergistycznie, tworząc barierę ochronną, aby w pełni chronić przed korozją poszczególnie części wykonane z żeliwa, aluminium, cynku, miedzi, mosiądzu, ołowiu i stali. Krzemiany w tej technologii są podatne na wytrącanie, a co za tym idzie zawartość krzemu w chłodziwie może spaść nawet o 10%...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet