Przerysowanie z wgnieceniem

Uszkodzenie boku pojazdu o jakiś wystający element otoczenia nie należy do rzadkości. Uszkodzenie takie może mieć różną skalę. Od lekkiego przerysowania z niewielkim wgnieceniem, aż do zniszczenia poszycia zewnętrznego, nadającego się tylko do wymiany na nowe. Zajmiemy się tą pierwszą opcją. Wybierając technologię lakierowania, możemy zastosować tę podobną do usuwania głębokiej rysy.

1.) Zanim przystąpimy do naprawy pamiętajmy, aby w razie potrzeby należycie zadbać, by naprawiane uszkodzenie było odpowiednio ujęte w kosztorysie, jaki przedstawimy do zatwierdzenia firmie ubezpieczeniowej lub klientowi. Kosztorys taki powinien posiadać poza podstawowymi informacjami, takimi jak demontaż wyposażenia wokół uszkodzeń, odpowiedni i adekwatny czas na naprawę oraz stopień lakierowania LI lub LI1, gdy powierzchnia szpachlowana przewyższa 50% powierzchni danego elementu.

2.) Naprawę rozpoczynamy od umycia elementu (gdy tego wymaga najpierw wodą zgrubnie) i jego odtłuszczeniu, np. rozpuszczalnikiem nitro lub specjalnym zmywaczem należy zmatować zakres, który będzie lakierowany podkładem. Najczęściej jest to obszar, na przykład w przypadku drzwi od górnej krawędzi, gdzie montowana jest listwa zgarniająca szybę drzwi do miejsca pod listwą ozdobną w części dolnej drzwi. Matujemy ten obszar papierem o gradacji np. 240. Następnie jednym ze sposobów naprawy takiego przetarcia z lekkim wgnieceniem jest „spłycenie” uszkodzenia poprzez mocniejsze wyszlifowanie. Pozwoli to na likwidację ostrych krawędzi takiej rysy i pomoże uniknąć jej uwidocznienia (obrysów) po wykonaniu naprawy (fot. 1).
[center] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [gallery][/gallery] [/center]
3.) Kolejną czynnością jest odmuchanie...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet