Artykuły » 01/2010 » Lakiernictwo » Lakierowanie

Lakierowanie


po wymianie elementu spawanego

Jest wiele sposobów naprawy samochodu. W zależności od sytuacji, lakiernicy wypracowali sobie optymalny sposób przeprowadzania poszczególnych operacji. Jednak wielu z nich, chcąc się rozwijać, wciąż szuka ciekawych rozwiązań, aby porównać, a następnie wyciągnąć wnioski. Wszystko po to, by usprawniać organizację swojego serwisu naprawczego i optymalizować działanie.


Dla przykładu, wyobraźmy sobie sytuację, kiedy w samochodzie nastąpiło uszkodzenie lewego progu pojazdu wraz z drzwiami przednimi i tylnymi. Dla uściślenia naszego opisu toku naprawy skupmy się na elemencie spawanym.

 




Wielu lakierników różnie rozpatruje moment, w którym zaczynają się prace lakiernicze, a kończą blacharskie. Na potrzeby niniejszego artykułu wyznaczyłem taką granicę z chwilą, gdy po pracach spawalniczych samochód ma spasowany cały lewy bok (fot. 1a), który wcześniej był uszkodzony. Tak więc pojazd ma wstawiony próg lewy i prawidłowo zamontowane nowe przednie i tylne drzwi. Spawy są też po obróbce zgrubnej szlifierką kątową. Od czego więc zaczynamy?
- W pierwszej kolejności, jeśli nie nastąpiło to w pełni podczas prac blacharskich, należy dobrze zabezpieczyć wnętrze pojazdu przed zakurzeniem, a w dalszej części przed zapyleniem/zabrudzeniem lakierem i innymi środkami. Wszystkie spawy muszą zostać tak oczyszczone, by nie było na nich widocznych zanieczyszczeń. Również tych w szczelinach spawów. Spawy oczyszczamy w każdym dostępnym miejscu, a więc również od lewej strony progu. Jest to łączenie z podłogą pojazdu, które szczególnie jest narażone na...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet