Artykuły » 01/2009 » Diagnostyka » Rynek testerów

Rynek testerów


– polubić abonament

Każda naprawa wymaga odnalezienia przyczyny usterki i jej wyeliminowania. Przy skomplikowaniu konstrukcji współczesnych samochodów mechanicy spotykają się coraz częściej z nietypowymi usterkami, dlatego tak wielką rolę odgrywa prawidłowa diagnoza, czyli de facto próba odpowiedzi na pytanie: dlaczego akurat ta część czy ten element się zepsuł. Sama wymiana części nie ma uzasadnienia ekonomicznego, skoro nowy element ulega wkrótce podobnej awarii i stąd rosnący popyt na równie zaawansowane technologicznie urządzenia diagnostyczne. Testery są dziś niezbędnym narzędziem pracy przy obsłudze samochodów.

Jakich zatem “pomocników technicznych” szukają mechanicy? O “diagnozę” rynku poprosiliśmy dostawców takich urządzeń.
- Marzeniem mechaników są urządzenia potrafiące zdiagnozować i pomóc naprawić wszystkie pojazdy w pełnym możliwym zakresie. Kupując tester elektroniki, użytkownicy oczekują też na pełne wsparcie sprzedawcy w zakresie analizy problemu i interpretacji odczytanych przez tester danych. Może to wynikać z niedostatecznego, taniego dostępu do danych serwisowych – ocenia rynek Piotr Korczyński z firmy ZHU Sosnowski, zajmującej się kompleksową dostawą przyrządów diagnostycznych firm TECNOTEST, AUTOMEX i MIDTRONICS.
- Pracownicy warsztatów zapominają też lub czasem nie potrafią korzystać z najlepszego przyrządu do pracy z elektroniką – oscyloskopu. Oscyloskop służy do zobrazowania na wykresie zmian wartości napięcia w czasie. Dzięki niemu otrzymujemy więc najbardziej wiarygodne dane bezpośrednio z mierzonego podzespołu elektroniki i w bardzo łatwy sposób możemy wykryć jego uszkodzenie, nawet w przypadku braku informacji o usterkach w pamięci jednostki ECU. Oscyloskop powinien być podstawowym urządzeniem we współczesnym warsztacie. W oscyloskop 1- lub 4-kanałowy wyposażany jest między innymi...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet