Błędy montażowe


kabin lakierniczych

Każdy właściciel warsztatu blacharsko-lakierniczego chciałby mieć bardzo dobrą i tanią kabinę lakierniczą. Niestety, ale jest to niemożliwe. Kabina dobra, mająca nowoczesne rozwiązania, wykonana z dobrych materiałów i urządzeń renomowanych firm kosztuje, i to niemałe pieniądze, ale jej wydajność, trwałość i bezawaryjność rozłożona w długim czasie eksploatacji rekompensuje ten wydatek. Natomiast kabiny tanie kosztują podczas eksploatacji; częste awarie, niska trwałość i mała wydajność.


Konstrukcja kabiny i rozwiązania techniczne to jest to, co wybieramy w zależności od potrzeb warsztatu i finansowych możliwości. Ale w parze z konstrukcją kabiny idzie montaż, a właściwie jego jakość. Najczęściej kabiny drogie zmontowane są prawidłowo i rzetelnie, natomiast montaż kabin tanich jest najczęściej niskiej jakości, choć nie zawsze i nie można tego nazwać regułą.




Przy zakupie kabin kierujmy się zatem nie tylko ich ceną, ich rozwiązaniami technicznymi, ale także zapytajmy o ich montaż. W wielu przypadkach to właśnie montaż kabiny ma decydujący wpływ na jej funkcjonalność i przydatność do lakierowania.




Kanały wlotowe i wylotowe
Kanały powietrzne powinny mieć odpowiednią średnicę, tak żeby nie powodowały zbyt dużych oporów przepływu powietrza. Wylot kanałów, czyli tzw. wyrzutnia, powinna być skierowana do góry. Ukierunkowanie wyrzutni na bok (fot. 1) może powodować w niesprzyjających warunkach np. skierowanie jej w kierunku najczęściej wiejącego wiatru, nadmuchiwanie powietrza do wnętrza kabiny. Skutki takiego błędu montażowego to przepływ powietrza w kabinie z dołu do góry, czyli podwiewanie folii ochronnej na samochodzie (fot. 2).
<3a.jpg>
<3b.jpg>

Najczęście popełniane błędy montażu czerpni kanałów dolotowych to zbyt bliskie położenie otworu czerpni od wylotu komina spalinowego. Podmuchy wiatru kierują wówczas spaliny do czerpni i do kabiny lakierniczej. Błędem jest także usytuowanie otworu czerpni zbyt blisko powierzchni dachu. Woda z dachu lub leżący na nim śnieg mogą być zasysane lub wdmuchiwane do czerpni powietrza (fot. 3a i 3b).

Konstrukcja nośna filtrów podłogowych
Konstrukcja nośna filtrów podłogowych jest jednocześnie konstrukcją nośną kabiny, na którą wjeżdżają samochody. Musi być zatem stabilna i mocna. W kabinach z “korytem” konstrukcje te są z reguły solidne, natomiast w kabinach ustawianych na posadzkach konstrukcja taka jest wykonana...

Reklama w Świecie Opon

Raport warsztatowy

Zapisz się, aby otrzymywać regularnie "Raport Warsztatowy"

Twój e-mail

Zamów prenumeratę

Projekt i realizacja:
2007-2012 GlobalVanet